Tietoa yhdistyksestä

Suomen Kustannusyhdistys on suomalaisten kirjankustantajien yhteistyö- ja edunvalvontajärjestö. Tuemme jäseniämme kehittämällä kustannusalan toimintaedellytyksiä, valvomalla jäsentemme tekijänoikeudellisia etuja sekä kehittämällä alan kansainvälistä yhteistyötä.

Suomen Kustannusyhdistys

Vuonna 1858 perustettu Suomen Kustannusyhdistys on Suomen vanhin elinkeinoelämän etujärjestö. SKY on suomalaisten kirjan- ja oppimateriaalikustantajien yhteistyö- ja edunvalvontajärjestö. Sillä on jäsenenä noin 100 kustantamoa. Näiden yritysten osuus kirjamarkkinoista on noin 80 %.

Suomen Kustannusyhdistys

Työryhmät

Työryhmissä jäsenet vaikuttavat konkreettisesti yhdistyksen toimintaan. Ryhmien kautta kuullaan, mitä ala tarvitsee ja suunnitellaan sekä toteutetaan toimenpiteitä näiden tarpeiden täyttämiseksi.

Työryhmät

Hallitus ja jäseneksi

SKYn hallitus

Yhdistyksen toimintaa linjaa jäsenten edustajista koostuva hallitus.

Jäseneksi

Kustantaja, tutustu yhdistyksen jäsenetuihin ja täytä hakemus

Jäseneksi