Tiedotteet— 24.10.2024
Helsingin Kirjamessuilta käynnistyvä Lukuboost-kampanja kannustaa nuoria varaamaan vartin päivässä lukemiseen. Haasteella halutaan innostaa nuoria löytämään lukemisen ilo, nostaa esiin lukemisen hyötyjä sekä tuoda esiin nuorten lukusuosituksia uudella tavalla. Valtakunnallisen ja kaksikielisen kampanjan keulakuvina toimivat tunnetut somevaikuttajat, joista moni itsekin tarttuu lukemiseen aivan uutena tapana. Lukuboostin takana on kymmeniä yrityksiä ja organisaatioita, jotka tuovat mukaan oman asiantuntemuksensa ja mahdollistavat monikanavaisen toteutuksen. Suomen Kustannusyhdistys on mukana toteuttamassa kampanjaa.
Tiedotteet— 11.10.2024
Kustantajien kolmen ensimmäisen kvartaalin myyntiluvut näyttävät, että kotimaisen painetun kaunokirjallisuuden myynti on kasvussa. Kotimaista kaunokirjallisuutta on tänä vuonna myyty painettuna 7,7 miljoonalla eurolla, missä on puolen miljoonan euron kasvu edellisvuoteen verrattuna.
Kannanotot— 3.10.2024
Suomen Kustannusyhdistys jatkaa kirjailijoiden avoimen kirjeen käynnistämää keskustelua suomalaisen kirjallisuuden puolesta. Kirje tuo esiin perustellun huolen kirjailijoiden toimeentulosta ja kirjallisuuden tulevaisuudesta. On arvokasta, että kirje myös konkreettisin ehdotuksin edistää asiasta käytävää keskustelua.
Tiedotteet— 30.9.2024
Kirja-alan järjestöjen sekä lukutaito- ja opetusalan toimijoiden yhteinen Lukuloma-kampanja kannustaa tänäkin vuonna kaikenikäisiä tarttumaan syyslomalla kirjaan.
Tiedotteet— 18.9.2024
Suomalainen peruskoululainen saa vuodessa oppimateriaaleja keskimäärin 143 eurolla. Kuntien panostuksessa oppimateriaaliin on merkittäviä eroja, mikä asettaa eri kuntien oppilaat keskenään eriarvoiseen asemaan. Tiedot selviävät Suomen Kustannusyhdistyksen kartoituksesta.